czwartek, 17 lipca 2014

Poradnik - Jak szamanować?

Hej! Dzisiaj chcę pomóc niektórym nowym myszką w szamanowaniu :) Na początek omówimy panel szamana:


Niestety, nie mogłam zrobić screena z dwoma " częsciami " wyposażenia szamana więc dodałam to w dwóch zdjęciach.

Numer 1 - Jest to strzałka, dzięki której możemy wskazać miejsce, gdzie mają stać nasi podopieczni. Jest zazwyczaj przydatne dla grających, nowych myszek, które nie czytają chatu.
Numer 2 - U mnie jest to piórko ( czyli totem ale o tym porozmawiamy kiedy indziej :) ), ponieważ mam włączony tryb trudny (inaczej zwany hardem ). Niżej pokazuję co znajduje się u nowych myszek na miejscu mojego totemu:

Niektórzy na to mówią "błysk" a ja na to mówię "sp" :). Jest to skrócenie nazwy z języka angielskiego od słowa spirit czyli duch. Ten element jest bardzo przydatny w wyposażeniu szamana. Pozwala on nam "podrzucić" myszy np. do nory czy do sera pomagając im ale niestety niektóre myszy ( trzeba na to uważać szczególnie wtedy, gdy używamy ducha na brzegu mapy!) nie stają tam, gdzie chcemy tego ducha dać i spadają.
Numer 3 - To jest pewnie Wam już znany BALON :) . Używamy go aby nasze myszy "latały" albo coś "podnieść". Żeby nasz balonik "złapał" np.: myszke musimy kliknąć na klawiaturze klawisz B/C :). W przyszłości pewnie nauczycie się pewnych sztuczek z balonem np.: biegnięcie z balonem co jest nie możliwe ale to opisze już niedługo!
Numer 4 - Runa. Moim zdaniem nie są one zbyt przydatne ale w niektórych mapkach mają swoje zastosowanie. W pewnej mapie chatki plemiennej runa użyte są jako "wytwórca" bąbelków w basenie. Runa mogą coś przytrzymać np. deske. Nie znam jakiegoś dobrego wytłumaczenia po co są runa.
Numer 5 - Jest to mała skrzynia. Dobrze się sprawdza, kiedy chcemy stanąć na desce i nie spaść przy okazji.Mała skrzynia także nadaje się do pomocy innym myszką przy wejściu na właśnie taką deske.  Niżej wytłumaczenie o co mi chodzi z nie spadnięciem :) :
 Numer 6 - Duża skrzynia. Ma ona bardzo fajne zastosowanie. Jeżeli coś spada na myszki wystarczy kliknąć spację i staje się ona przezroczysta dzięki czemu myszki mogą przejść a materiał, który spadał na nasze myszki nie :)

Numer 7 - Kowadło. Jest to jeden z pierwszych elementów nauki "przytrzymywania" obiektów nowych myszek. Jest ono dość ciężkie i nawet dobrze. Może obniżyć "lot" deski, do której są przyczepione balony.

Numer 8 - Mała deska. Ma ona zastosowanie przy budowaniu. Jeżeli duża deska się chwieje, możemy ją "przytrzymać" przezroczystą, małą deską z czerwonym gwoździem ( klawisz B ).

Numer 9 - Duża deska. Jest to taka "zwiększona" wersja małej deski. Ma zastosowanie w budowaniu do tworzenia mostów ( Deska + klawisz C).

Numer 10 - Piłka. Moim zdaniem to tylko taki "bajer". Nie jest ona do niczego potrzebna ale niektórzy szamani używają jej do tego aby myszki się od niej odbijały. Ciężko z tym idzie ale i tak nie jest potrzebna xD.

Numer 11- 13 - Kule. Niektórzy szamani przez nerwy do niesfornych myszek "strzelają" i je zabijają. Nie używam kul na co dzień ale czasami mi się zdarzy. Czy to jest potrzebne? Zależy od szamana i sytuacji.
Numer 14 - Kostka lodu. Zamraża ona myszy. Działa podobnie jak uśmiercenie myszy ale mysz znajduje się na planszy. Dzięki temu zmęczony szaman po długim budowaniu może spokojnie wejść do norki.

Jak widać na obrazku przekreśliłam niektóre opcje, ponieważ są to umiejętności szamana, które się "wykupuje" za punkty.
Chcę Wam powiedzieć, że to jest SETNY POST NA BLOGU! Wiem, że przez jakiś czas nie dodawałam postów. To z powodu szkoły i w tamtym czasie znudziło mi się Transormice. Wracam!
~ Loffemy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witajcie! Tutaj możecie komentować!
Mamy kilka próśb :
-nie SPAMUJ!
- zero hejtu
- nie kopiuj treści posta